gaat steeds wat beter! - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van nadia ibrahim - WaarBenJij.nu gaat steeds wat beter! - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van nadia ibrahim - WaarBenJij.nu

gaat steeds wat beter!

Door: naadj

Blijf op de hoogte en volg nadia

27 September 2007 | Egypte, Alexandrië

eindelijk ga ik me wat meer op mijn gemak voelen hier, heeft ff geduurd maar is gekomen. heb wel het idee dat ik al jaren niet meer in nl ben geweest terwijl ik pas een maandje wegben! zit nu sinds 2.. uhhh of 3 weken op school.. is wel oke, aardige mensen al wel vriendinnen maar andersdan ik gewend ben! kom er wel steeds vaker achter dat egypte niet alleen armoede is ofzo.. maar ook onwijze luxe! vooral sinds ik vriendinnen heb enzo.. ik ben nu ook al sinds een week na aankomst iedere dag op een renstal aan het rijden, best wel grappig.. leer veel dus dan blijft het natuurlijk interessant wel aparte mensen hoor! Leer alles nu een beetje kennen dus wen er wel aan.. ben al 1000000 keer verdwaald in mn eigen woonwijk.. en dat alleen omdat ik de verkeerde straat in ben gelopen, kan al zelf boodschappen doen.. met het geld pff!! allemaal briefjes.. van 50 cent is in nl iets van 15 cent ofzo.. dus reken maar uit ineens een hele dikke portemonee! heimwee blijft wel een beetje, maar dat moet ook wel.. want je wil de boel natuurlijk niet vergeten he! het is wel te merken dat de zomer een beetje voorbij is.. vakantiegangers weg.. rustiger op straat en het koelt een beetje af.. het heeft ook al een keer 5 minuten geregend haha! volgende maand misschien een trip met school 2 dagen naar een plaatsje.. el sochna ofzoiets.. zal vast wel gezellig worden! xx

  • 27 September 2007 - 07:16

    Jos:

    klopt het dat je broertje nog wel hier is in nl.?

  • 27 September 2007 - 07:23

    Tum:

    Hey liefie,
    Gelukkig gaat t al beter daar :) We missen je.
    Hoe is de school?? je gaat toch naar die amerikaanse school??
    Hier regent het zowat elke dag... dus jij hebt t daar vast beter :P
    Is het leuk bij de renbaan enzo?
    hvj, xxx
    tum

  • 27 September 2007 - 11:14

    Pim:

    hoi Naadje,
    ik heb voor stage 6 weken in Ma'adi gezeten. Een soort van Wassenaar van Egypte. Het ligt vlak onder Cairo. Ben inmiddels alweer 1,5 maand terug in Nederland. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad daar. De mensen zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij. Het geld.. dat blijft wennen, en het ritme van leven ook. Ik hoop dat je het vanzelf wel een beetje naar je zin gaat krijgen. Ik begrijp dat je naar Alexandrie toe bent verhuist.Ik ben toen 1 dag naar Alex geweest. Mooie stad, echt toeristisch, een echte badplaats. Net zoals Scheveningen ;)
    succes daar!
    groetjes Pim
    (pommetje.waarbenjij.nu)

  • 27 September 2007 - 14:42

    Naadj:

    heeey ja mn moeder en broertje zijn er nog, die komen binnekort:D

  • 27 September 2007 - 15:35

    Janaaaa:

    heeyheey, ben bly dat het goed gaat daarzo,, omg 5 minuten geregent zeg je? by ons regent het hele dagen... je kent het. Mjaa, bij ons op school is het ook weer een groot chaos enzo, en veel hw natuurlijk... :( maar goed, ga maar lekker paardrijde :p ik spreek je nog wel. doeidoeeeeeeei(K)(K)

  • 28 September 2007 - 17:45

    Litwina:

    hoi ik ben litwina en zit voor 6 maanden in egypte ik vond je site maar je komt me zo bekend voor waar precies uit nederland kom je vandaan waar heb je gewoond?hoop dat je het allemaal al een beetje leuk vind! valt ook allemaal niet mee, ik vond het ook heel moeilijk in het begin en ik blijf maar 6 maanden hier vind het heel knap van je en egypte heeft echt heel veel te bieden!!

    groetjes

  • 28 September 2007 - 20:29

    Van Duintje:P:

    heej naadje..
    ik heb je 2 dage gelede al gesproke,, maar zet tog nog ff een berigtje ;)
    lekker weertje daar seg.. ken ik ni snel ff een weekend langs kome... heb nog nooit een zomer zo wit doorgebracht:P haha.. fijn dat het beter gaat...
    hoe is het trouwens met je susje? ik hoor van haar bijna helemaal niks meer.. heeft ze het nog steeds zo moeilijk? is ze ook al lekker met de paardjes besig?? is wel goede afleiding voor der denk ik.. ;)
    maarja.. ik spreek je snel weer.. enne.. vraag ff aan je susje of ze paar mooie foto;s of filmpjes maakt van het rijden en zo ;) ben wel benieuwd hoe ze daar dan zijn, zoals je me vertelde;)
    nou.. heel verhaal.. maar jaah:P
    groetjes xxxiejs noekie

  • 30 September 2007 - 09:59

    Koen:

    heey naadje ik zit op de zeevaartschool en zit op een cruise schip dat af en toe in alexandria komt..
    groetjes koen

  • 01 Oktober 2007 - 20:23

    Anaiis:

    Naadje,, gvd, we missen je joh :(
    maja, ben blij dat het wat beter gaat met jouw.
    en school? renbaan, de paarden? hoe is dat dan?
    Ik Hoor Nog Van Je.
    loveYou (L)(K)
    doeggg xxxxxx

  • 04 Oktober 2007 - 08:32

    Suzan:

    Hallo Nadia,
    Hoe is het met je meid zo ver weg ???..... ik heb je site al een beetje doorgelezen en zie dat je al aardig je draai begint te vinden daar goed hoor en volhouden hoor ik vindt het leuk dat je ook al weer aan het (paardrijden) bent heerlijk toch !!!!
    Nou meid ik blijf je site volgen dan blijf ik op de hoogte hihi.

    Doei doei

    Suzan (aleyah , harry)

  • 16 Oktober 2007 - 07:47

    Bram:

    ik nu samen met mijn vrouw in alex voor de maand oktober in de wijk victoria en wij hebben het onwijs naar onze zin
    ik hoop dat je gauw zal wennen

  • 29 Oktober 2007 - 13:28

    Janneke:

    Hallo!

    Een hele tijd terug heb je een bericht achtergelaten op mijn site (janneke.waarbenjij.nu).. Maar ik ben alweer 4 maanden terug in Nederland.

    Ik hoop dat Egypte je bevalt, en ik hoop dat je de sublieme kanten van het land zal ontdekken, zoals de westerse woestijn, het sinai gebergte en de rode zee..

    Geniet van Alexandrie, en maak er wat van!

    Groetjes Janneke

  • 05 November 2007 - 23:11

    Marius:

    hee nadia,
    alles goed daar ik mis je heel erg en hoop je nog een keer te mogen zien. De allerbeste vriend marius

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

nadia

Op 21 augustus ga ik verhuizen naar egypte. Mijn huis bevind zich in alexandrie, een grote stad aan de kust. alles is spannend, en we gaan er wat van maken!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 31258

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: